En daar is blog nummer 2

11 september 2016 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Het is alweer tijd voor blog nummer 2. Op dit moment zitten we zonder internet, dus ik schrijf dit eerst maar even in een word bestandje (dank je wel Lisette ;-)).

Wat me na de vorige blog opviel waren de positieve reacties op mijn blog, echt superleuk om te lezen!! Bij deze wil ik jullie dan ook bedanken voor de complimenten, geeft me de energie om hier lekker mee door te gaan!

Zo na de eerste blog ga je toch eens nadenken, hoe ga ik dat ding straks verder vorm geven.. vele ideeën passeren de revue, de een nog slechter dan de ander natuurlijk, maar ik denk dat ik wel een aardig idee heb hoe ik het verder voort ga zetten. Want dat ik het ga voortzetten is éen ding wat zeker is, kennelijk is het bijhouden van een blog nog leuk ook om te doen..

Zaterdag

Vandaag zijn we weer naar het strand gegaan, maar dan met als doel om de boel aan de rechterzijde (voor de kijkers vanuit zee links) wat meer te verkennen. Hier vind je mooie steile klippen, rood van kleur. Een erg mooi natuurgebied blijkt hier te liggen. Na een lange zoektocht hebben we een padje naar beneden gevonden, waar ik een flinke foto sessie heb gehouden, om het een en ander eens uit te proberen (ik heb van Lisette (mijn vriendin) namelijk een prachtige camera gekregen. Foto’s vind je elders hier op het blog.  Na een lange tijd daar rondgehangen te hebben zijn we weer richting de bus gaan wandelen, waar ons weer een prachtig Spaans avontuur stond te wachten (ja echt, je verwacht het niet hoor)..

Bij de halte aangekomen zagen we daar “one of the locals” zitten, een jongedame met echt een knoeper van een telefoon. Wij als echte Nederlandse roddelkoningen maken hier natuurlijk redelijk wat opmerkingen over, want ja ze verstaat je toch niet hè… (onthoudt dit).

De 3 dames met wie ik op pad was zaten met de local op het bankje van de bushalte toen daar ineens nog een local aan kwam lopen, helaas iets minder representatief. Hij was ladderzat en druk bezig om deze ladder nog verder op te klimmen, om de paar woorden (een stank!) had hij een teug nodig om de keel te smeren, om de volgende serie woorden uit te sproeien, die natuurlijk niet te verstaan waren. Op een gegeven moment besluit hij om ook op het bankje te gaan zitten, gelijk vliegt local dame overeind om zich tussen mij en het bushokje in te wurmen (voor de beeldvorming, ik stond tegen het glas aangedrukt voor zij erbij kwam staan). Ik denk dat ze zich niet veilig voelde..

Uiteindelijk komt daar de bus aan, wij stappen in en ja hoor, zuipschuit ook.. Nog even hoop gehad dat hij de busrit niet kon betalen, maar helaas, hij ging mee. Ondertussen vraagt de local van de telefoon in het Engels waar wij vandaan komen, wij dat in ons beste Engels vertellen, krijgen we gewoon een Nederlands antwoord terug, (herinner je het je nog? Dat was even ackward ;-)..) Maar uiteindelijk is alles gelukkig goed afgelopen en zijn we veilig thuis gekomen.

Zondag

De dames beginnen echt goed in te burgeren hier. Siësta wordt steeds meer gerespecteerd en uitgeoefend.. Vandaag is de dag dat we fietsen uit hebben kunnen zoeken, ze hebben hier echt hele mooie fietsen. Helaas voor mij, ik kan hem volgende week zondag pas ophalen. De versnellingen van 1 van de fietsen moesten nog bijgesteld worden, dus hadden we even de tijd om een marktje af te lopen wat er gezellig bij lag!

Voor nu zit de eerste week van de stage periode erop. Ik vraag me af of mijn klasgenoten in Nederland ook zo veel gezweet en geploeterd hebben als dat wij hier hebben gedaan, het valt soms echt niet mee om student te zijn, het is keihard werken! Morgen zal voor ons de eerste echte stagedag beginnen, om 9 uur mogen we ons melden. Dinsdag krijgen we de eerste les van een taalcursus die we hier aangeboden hebben gekregen, iets waar ik echt enorm naar uit kijk, dus wie weet gaat de stage zelfs nog goed komen ook!

Laatste kleine toevoegingen nog: Vandaag heeft Silke voor het eerst stof gezogen op zijn Spaans: bezem en stoffer/blik. Uiteraard moest het op de foto ;-).

Ook wil ik de dames met wie ik dit huis deel nog even bedanken voor de lekkere maaltijden die ze tot nu toe koken, (vandaag weer een lekkere paella met een verse mix van zeefruit) ik hoop dat ze me t.z.t. ook eens in de keuken vertrouwen, maar deze situatie bevalt me op zich ook prima! Voor de bezorgde liefhebbers van local wildlife: de ontsnapte kakkerlak weet vervolging tot nu toe prima te ontlopen… Fijne avond!

Laatste toevoeging:

Wij zijn zojuist terug gekomen van stage, waarna ik me nogmaals op het internet probleem heb gestort, ik heb zelf een sim kaartje gekocht, maar die luxe hebben mijn medestudenten zich niet kunnen veroorloven, waardoor de dames al 2 dagen zonder hun internet zaten.. Dit blog getuige het resultaat... :)

Vandaag heb ik dus mijn eerste stagedag gehad, maar daar zal ik de volgende blog aan gaan wijden, voor nu is het Siësta tijd! Studentenleven.... het is zo zwaar..

1. Anita de Winkel:
    Lieve Constantijn,
    Wat leuk ok je blogs te lezen. Veel succes en ik blijf je volgen.

Grt Anita
  2. Nienke Vos:
    12 september 2016
    Nou Connie klinkt helemaal super!!
    Ben heeel erg benieuwd naar de verhalen van je stage!! Denk dat het vast heel leuk is!!
  3. Frits:
    Hou contact met Nederlands sprekende Spaanse
    of andersom. Weet misschien alles van weigerende
    telefoontjes.
    Gegroet
  4. Hans Homan:
    Hoi Con,
    Zo te horen gaat alles goed, niet in min of meerdere mate met de "Spaanse slag".
    Laten de dames je zelfs niet in de keuken toe voor de afwas?
    Groetjes
    Hans
  5. Feline:
    13 september 2016
    Connie je bent zekker wel de afwas prinses!
  6. Gertwan:
    13 september 2016
    Goed bezig connie leuk om weer ff bijgeblogd te worden. Enne jij moet de keuken ook in. Je beroemde kronenburgse bami met saté

Gruute Gertwan