De eerste dagen

9 september 2016 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Zo. Het is vandaag alweer Vrijdag. Wat gaat de tijd soms toch snel, het lijkt wel gisteren dat we uit het vliegtuig zijn gestapt (dat was dinsdag) om naar ons appartement gebracht te worden. Na een ritje van anderhalf uur en we zijn aangekomen bij de woning, waar we de koffers 1 etage naar boven hebben mogen tillen, wat gezien de 40 graden die de thermometer aangaf (nee hij was niet kapot) geen pretje was na zo'n lange reis.

Wat volgt is het traditionele gesjoemel wie welke kamer neemt, koffers uitpakken en heel veel boodschappen doen. Gelukkig werden we nu nog gebracht, want de eerste keer boodschappen doen voor 3 personen is veel mensen, echt heel veel.. Zeker wanneer je nagaat dat wij zo'n 10 tot 15 minuten moeten lopen voor de dichts bij zijnde supermarkt is dat niet altijd een pretje, zoals vandaag al wel bleek.... Onnoemelijk hoeveel water je nodig hebt hier, vandaag weer 2 flessen van 5 liter, een sixpack van 2 liter de fles en een setje kleine waterflesjes gehaald.. verder natuurlijk de boodschappen voor 2 tot 3 dagen, puntje bij paaltje, tasje knapt... en het is al zo warm.. Gelukkig maar dat ze je hier niet goed verstaan.. :)

Zeker niet als je ook nog een hele dag zonder gas zit omdat de huisbaas a la Spanje stijl de gasflessen natuurlijk niet heeft vervangen voor gevulde flessen. Resultaat: ijskoude douche, afwassen met ijskoud water (succes absoluut niet verzekerd, zeker niet zonder afwasmiddel: als je niet kunt lezen lijkt een fles alles reiniger al heel snel op een fles afwasmiddel) geloof me, werkt niet..

Ik heb tussendoor nog een klein leuk verhaaltje om toe te voegen: De eerste keer koffie zetten hier was met recht een uitdaging te noemen, ik zal hier nog een foto van toevoegen, het koffie zetten bestond uit het vasthouden van een filterzakje gevuld met filterkoffie, waarna je met 1 hand een glas water uit de magnetron moest pakken en deze beetje bij beetje door de koffieprut te laten lopen.. Geen succes, geloof me.

en where back @the main story: Gisteren zijn we voor het eerst naar het strand geweest, met het openbaar vervoer prima te doen vanaf ons huuske. Heerlijk zacht zand dat lekker warm aanvoelt zonder dat je hoeft te dansen alsof je op kolen loopt, prachtig helder water en een heerlijke golfslag om het af te maken.. ja ja, dat is me het busreisje wel waard hoor.. Ga je s'avonds in bed liggen, ja hoor! rug verbrand, g@#!&me! Heb ik weer! Tijdens dit dagje hebben we (of nja, een huisgenoot heeft) local wildlife gespot, of haar voet heeft die gespot. Vond local wildlife niet zo leuk. Prik, zaten we bij de ehbo post, gezellig hoor, dagje strand.. :) voor de liefhebber, zoek maar op: Greater weever, dan hebben jullie ook gelijk local wildlife gezien :)

Rest mij eigenlijk alleen nog maar te vertellen dat ik hier mijn verjaardag heb mogen vieren, uiteraard werd dat een zeer slecht bewaard geheim. Erg leuk hoe ze er alsnog een feestje van hebben kunnen maken, dak terras versierd (jeps die hebben we) met verlengsnoeren via mijn raam stroom naar boven gehaald zodat we ook kunnen zien met wie we praten, drankje erbij, andere nederlandse studenten erbij, die we daar voor het eerst leerde kennen, ik moet zeggen, echt een hele unieke, leuke ervaring. Ik heb er zelfs een fles dissarono aan over gehouden, vrouwen kunnen kennelijk heel goed luisteren ;).

Ik ga dit stukje tekst nu afkappen, lekker douchen en naar bed, zonnetje is vermoeiend en morgenvroeg ik wil graag beginnen met hardlopen en ik wil de volgende keer graag nog wat te vertellen hebben.

Laatste toevoeging, het schijnt hier volgens de collega studenten die hieronder wonen (we zijn met z'n 5en verdeeld over 2 woningen, onder mijn huisje wonen 2 andere studenten van het ROC) niet altijd rozengeur en maneschijn te zijn.. Tijdens het typen van dit verhaaltje hoor ik ineens een orkaan van geluid zoals een vrouw (of 2) alleen in pure doodsangst kan maken: van de week hebben ze namelijk Henk gevangen. Henk is een kakkerlak. Dames gaan niet samen met kakkerlakken. Het geluid dat vandaag geproduceerd werd, werd geactiveerd door het "save Henk" rescue comitee, oftewel, nog 2 kakkerlakken zijn gespot. Opzich geen ramp, maar vandaag hebben uiteindelijk slechts 2 kakkerlakken de doodstraf gekregen, gedood met kindness zoals dat dan wordt genoemd, 1 dappere kakkerlak marinier is tot op heden ontsnapt, dat is wel een ramp. Maar ik weet zeker dat ook hij niet kan ontkomen aan de killing spree die de komende 6 maanden geheid plaats gaat vinden... Local wildlife wordt niet altijd gewaardeerd..

1. Jan:
    9 september 2016
    Leuk geschreven!

Hou ons maar goed op de hoogte van alle belevenissen daar. Succes met het " kakkerlakken gedoe".....; wel een "bah" iets hoor...! Hopen maar dat ze niet de weg naar boven vinden. Succes and have fun!. Gr, Jan.
  2. Lydia:
    9 september 2016
    Leuk verhaal Constantijn.. Wacht op het vervolg
  3. Frits:
    10 september 2016
    Ik heb genoten van het verhaal. Er schuilt een schrijver in jou, mijn lieve zoon.
  4. Danny:
    10 september 2016
    Leuk zo'n reisblog! Leuk geschreven ook! Succes daar allemaal! Toppertjes! En echt een leuke unieke kans!!
  5. Lisette:
    10 september 2016
    Ik kende de verhalen natuurlijk al, maar je hebt ze nu wel erg leuk opgeschreven :p en succes met de kakkerlakken, bahbah. Dikke kus xxx
  6. Marina:
    10 september 2016
    Jeetje Constantijn ik sta helemaal perplex van jouw schrijftalent. Leuk om zo te kunnen volgen wat je daar allemaal mee maakt. Liefs xxx
  7. Miranda:
    10 september 2016
    geweldig! Zo ver en toch te volgen. Zoals iedereen zegt,maar t is echt zo,superfijn geschreven. Ook fijn dat t toch overwegend happy is. Zware stuff zal vanzelf komen dus tot die tijd enjoy this expierence!!! Dikke xx
  8. Frits:
    11 september 2016
    Heb aan een woord maar een eigen uitleg gegeven. Was moeilijk voorlees baar.
    Maar verder erg verduidelijkend. Dubbel succes vanaf maandag.