De vooruitzichten zijn goed te noemen en een leuk uitje achter de rug

31 oktober 2016 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Ja ja dames en heren, daar ben ik eindelijk weer eens met wat leesvoer om je door het saaie Nederlandse leven heen te helpen. Is de kou nog een beetje te handelen? Vandaag is het hier slechts 27 graden, dus ik voel wel een beetje met jullie mee hoor..

Het is ondertussen alweer 54 dagen geleden dat ik voet heb gezet in het vliegtuig richting Spanje, wat vliegt die tijd toch enorm snel zeg.. 54 dagen die met name in het teken staan van stage, maar tussendoor genieten van de Spaanse cultuur en weersomstandigheden hoort daar natuurlijk ook zeker bij! Zo is het strand al redelijk vaak bezocht, voor mij ongeveer 20 minuten fietsen vanaf mijn woning.

Ik begin het Nederlandse leven op sommige punten wel te missen, op deze manier begin je toch meer en meer te beseffen hoe goed en luxe wij het eigenlijk hebben. Ik bedoel, het hele idee van een onbeperkte gasvoorraad, ik zou er momenteel een moord voor doen. Het is namelijk weer eens zover, de gasbus is sinds eergisteren weer leeg, we lopen op de laatste restjes. Douchen gebeurt koud en het is maar te hopen dat de gasvoorraad het vol houd tijdens het koken. Afwassen gebeurd nu op een bijzondere manier: 2 tot 3 kommen water 5 minuten opwarmen in de magnetron, wat koud water erbij en de afwas kan beginnen.. Dat zal in Nederland niet heel snel gebeuren. Ik hoop dat de huisbaas vandaag een nieuwe gasbus levert, aangezien morgen een nationale feestdag is, elk excuus om niet te werken wordt hier aangepakt, dat houdt dus in dat alles, maar dan ook alles morgen dicht is.

En daarmee komen we dus bij het volgende dingetje, halloween.. Want dat wordt hier kennelijk groots gevierd, al een paar dagen zie ik verklede kinderen rondlopen, de dag na halloween (alle heiligen) is een nationale feestdag en er zijn veel feesten en voorstellingen m.b.t. halloween. Ik ken wel een paar mensen die hier graag eens op 31/10 zouden willen zijn ;-)

En daarmee kom ik alweer op het volgende punt, 31/10.. De dag dat Lisette in het vliegtuig naar Sevilla stapt.. En dus ook automatisch de dag dat ik Lisette vanaf het vliegveld op mag halen! Wat een feest wat een feest.. Ik heb een paar mooie verassingen voor haar in petto, maar dat kan ik nu dus nog niet vertellen, want de kans dat zij dit leest is natuurlijk groot ;-)..

Rust gaan we helaas niet heel veel krijgen in de ochtend, men heeft ineens besloten om naast ons huis een nieuw huis te bouwen en natuurlijk beginnen de Spanjaarden vroeg met werken, dus om een uur of 8 a half 9 worden we soms enig sinds uit bed getrild.

Over stage kan ik eigenlijk weinig bijzonders melden, afgelopen week stond ik weer op de urgencias, de spoedeisende hulp op z'n Spaans.. Weinig bijzonders gezien helaas, al kan ik op de lijst met verpleegtechnische handelingen wel veel aftekenen hier, deze lijst dient als bewijsstuk om aan te tonen dat je de handelingen in de praktijk hebt en kunt uitvoeren..

Voor nu ga ik stoppen met dit blog schrijven, mijn maag zegt dat het tijd is om te lunchen, daarna komen de laatste voorbereidingen om Lisette op te vangen en wordt het langzaamaan tijd om de huurauto op te halen waarmee ik Lisette ophaal en haar morgen naar een verrassingsbestemming breng.. Ik ben heel benieuwd wat ik mee ga krijgen.. Dat ik erg veel zin heb in komende week mag duidelijk zijn! Daarover de volgende keer uitgebreid meer!

Hasta luego!

Ps. Potverdrie.. Ik plaats het blog en bedenk me ineens dat ik nog niks over Cadiz heb verteld. Afgelopen vrijdag zijn we met een aantal mensen namelijk richting Cadiz getrokken, de hoofdstad van de gelijknamige provincie. Hier komen t.z.t de foto's nog van op het blog te staan, maar dat het een mooie stad is mag duidelijk zijn!

1. Marina:
    31 oktober 2016
    Geniet maar lekker van jullie weekje samen Veel plezier xxx
  2. Miranda:
    2 november 2016
    het is duidelijk dat je je niet verveld. Heel veel plezier met Lisette maar dat komt vast goed,zij had er ook veel zin in en die verrassing..... word vast leuk
  3. Frits:
    3 november 2016
    Verrassing goed gevallen? Ik hou het maar bij de apenheul!