Uitstapje naar Sevilla & Spanje: en la media del tiempo

17 november 2016 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hallo maar weer eens!

Daar lig je dan, s'avonds laat met koptelefoon op, heerlijk warm weggestopt onder een fleece deken van 220X240.. Zojuist heel wat foto's naar de servers van reislogger.nl geupload, want tja, het is toch wel erg leuk om mijn tripjes te delen met de nieuwsgierigen onder jullie! Voor nu denk ik ineens: pfoe het is eigenlijk best wel tijd om de oogjes te sluiten. Dus voor nu sluit ik de klep van de laptop. Maar morgen na stage zal ik dit verslagje met frisse energie hervatten! Want dat er weer eens een blog mag komen lijkt me duidelijk na die lange tijd! Jullie heb nog een tripje Sevilla van me tegoed, maar voor nu oogjes dicht en snaveltjes toe! Slaap lekker!

Goedemiddag! Daar ben ik alweer. Toch knap he, een hele nacht en ochtend samengevat in één overgeslagen regel.. Maar goed, waar was ik gebleven. Ja, Sevilla! Twee overnachtingen in een stad met tal van toeristische trekpleisters, klinkt goed he? Het klinkt niet alleen goed, het was ook goed!

Om maar ergens te beginnen, start ik bij het hotel. Een mooie hotelkamer straalt ons tegemoet. Op wat mindere puntjes na was het een prima kamer met een goed bed. Helaas alleen heb ik een klein inschattingsfoutje gemaakt over de loopafstand, waardoor we dagelijks zo'n 40 minuten moesten lopen om in het centrum te komen.. Oeps.. Uiteindelijk hebben we in de ochtend deze wandelingen via een bakkerijtje gelopen, waar we heerlijk hebben kunnen ontbijten! Bedankt google maps voor het mogelijk maken van het vinden van deze bakkerij!! Dat is nog eens het beste van de situatie maken! Over Sevilla kan ik natuurlijk alles wel in detail vertellen, maar dat zal dit blog waarschijnlijk irritant lang maken. Neem maar van mij aan dat het heel erg leuk, mooi en gezellig is geweest!  Sevilla is een hele mooie stad die zeker het bezoeken waard is.

En dan gaat Lisette weer naar huis. Terug naar het dagelijkse leven. Een leven dat in het teken staat van stage. Maar er is ook tijd na stage. Het is voor mij steeds meer zoeken naar dagvulling. Het leven hier heeft mij niet heel veel te bieden, dat merk ik steeds meer. In de warme maanden was deze vrije tijd nog te vullen met bezoekjes aan het strand, andere studenten bezoeken, taallessen, sporten of het maken van stage opdrachten.

Nu is het echter niet zo warm meer, het strand valt af, andere studenten vertrekken of zijn al vertrokken naar Nederland, de taallessen zijn afgelopen. Dan blijft er niet heel veel over. En dan ga je zoeken. Gelukkig ben ik er achter gekomen dat bol.com ook in Spanje netjes aan de deur levert, dus een onbeperkte voorraad boeken staat in het vooruitzicht. Langzaamaan zijn m'n huisgenootjes mijn Spaane familie geworden. Zoals in een echt gezin gaat dat soms wat stroef, maar het overgrote deel van de tijd komen wij prima de dag door samen. Wat er ook speelt en wat er ook gebeurd, het lukt ons steeds weer om samen door één deur te stappen.. Je gaat elkaars unieke eigenschappen leren kennen en waarderen. Ieder heeft wel iets wat hij of zij aan de groep toevoegt. Zo kom je samen toch tot een oerhollandse mix, met het zogenaamde poldermodel (zoek maar op) die het Spaanse leven toch iets Nederlands geeft.

Met het verstrijken van deze week sluiten we week 11 van de 23 alweer af. Aanstaande woensdag op donderdag passeren we officieel de helft van dit Spaanse avontuur. Wanneer ik op de afgelopen 11 weken reflecteer verbaast het mij hoe de gevoelens elkaar eigenlijk afwisselen. Van dit gaan we even doen tot ik mis het oude vertrouwde leventje, het komt allemaal voorbij. Maar ups en downs horen er bij, zolang het positieve maar de boventoon voert komt het allemaal echt wel goed. En met een dynamische groep als de groep waarmee ik nu in Spanje zit komt dat positieve echt wel goed, we slepen elkaar er vol goede moed doorheen!

Voor nu stop ik er weer mee, ik ga jullie weer schrijven!

Hasta pronto!!

PS. Harry H: Ik wil je via deze weg veel sterkte wensen! Er wordt aan je gedacht.

1. Miranda:
    19 november 2016
    Allereerst hoe lief voor Harry!! Dan wat ben je toch een leuke gast! Altijd positief,zelfs als de situatie het niet is. heb t al eerder gezegd maar nog steeds gemeend je moet trots zijn op wie je bent (geworden) Blij dat sevilla tof was,maar goed aan alles komt een eind en nu jij op helft zit tijd voor meer studie en dan komt alles goed!! Alvast feliz navidad ;p xx
  2. Marina:
    19 november 2016
    Je hebt in ieder geval weer een leuke vakantie met Lisette om naar uit te kijken. En daarna kun je beginnen met het inpakken van je koffer om naar huis te gaan Dan wordt het ook wel weer tijd om je lekker in Arnhem te hebben
  3. Marina:
    Mooie foto's